Oficial: locaţia celui de-al treilea pod peste Dunăre, între Bulgaria şi România, va fi cunoscută peste 2 luni. Turnu-Magurele-Nikopol este una dintre ele. S-a propus chiar construirea unui tunel.

19 August 2014, 00:05 | 3351 vizualizări | 2 comentarii
Car Universal
Tr. Magurele-Nikopol, una dintre cele patru locatii pentru construirea celui de-al treilea pod peste Dunare.

Construcția unui al treilea pod peste Dunăre intre Romania si Bulgaria ar costa intre 200 si 270 de milioane de euro, conform studiilor de fezabilitate efectuate in patru locuri unde ar putea fi construit. Elean Gagov, expert la Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria, a explicat luni că opțiunea de a construi o linie de cale ferată și  preul de cost  vor fi discutate în a doua etapă a studiilor de fezabilitate. El a informat că cele patru opțiuni pentru noul pod au fost: Oriahovo - Bechet, Silistra - Calarasi, Ruse - Giurgiu și Nikopol - Turnu-Măgurele.
         Expertul bulgar a declarat că Bulgaria și România și-au exprimat dorința de a construi cât mai multe poduri, pentru a  se conecta regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării,regiuni  care doresc să atragă investiții, sa creasca traficul și sa ajute afacerile locale.El a spus că firma romaneasca Transproiect 2001, care a fost angajata pentru a efectua studiile de fezabilitate pentru cel de-al treilea pod peste Dunare, a elaborat trei opțiuni pentru poduri pentru fiecare pereche de orașe, cu excepția zonei Silistra - Calarasi, unde opțiunile au fost două.

     Gagov a informat că Transproiect a sugerat, de asemenea, două opțiuni pentru construirea unui tunel pe sub Dunare, la Nikopol - Turnu-Măgurele și Oriahovo - Bechet.Cu toate acestea, opțiunea de tunel s-a dovedit a fi prea costisitoare, deoarece ar crește  prețul cu 70 de milioane de euro. Oficialul bulgar a remarcat că pentru construcția celui de-al treilea pod peste Dunăre se va căuta co-finanțarea UE în cadrul perioadei de programare 2014-2020, în momentul în care locul va fi selectat. Potrivit rapoartelor neoficiale, podul peste Dunare 1 Ruse - Giurgiu este folosit de 1000 de camioane TIR pe zi, în timp ce pe Podul Dunăre 2 Vidin - Calafat trec circa 500 de camioane TIR pe zi. Locația exactă a celui  de-al treilea pod peste Dunăre va deveni cunoscuta  în două luni.

 
Citeşte şi
Comentarii (2) Adaugă comentariu
dan pe 20 August 2014, 19:38
#2
...si la vara cald!!
Sa fim noi sanatosi,dupa cum se spune la inceputul articolului s-au facut studii se fezabilitate deci cine trebuia sa-si ia banii..si i-a luat! Noi o sa raminem cu studiile ca deh trebuie sa ramina si ceva scris. In rest,pa ..si la vara cald!!
Marian Cristesu. pe 19 August 2014, 06:54
#1
O realizare exceptionala.
Daca se va construi un nou pod peste DUNARE va fi un lucru foarte bun, iar daca acesta va fi la Turnu Magurele- Nicopole, va fi un lucru exceptional. Daca s-ar fi construit hidrocentrala Cioara- Belene, ar fi fost un pas urias inainte pentru Romania si Bulgaria.Oriunde se va construi, tot bine va fi.
Spune-ți părerea!

*:

*:

*:

grinLOLcheesesmilewink
smirkrolleyesconfusedsurprisedbig surprise
tongue laughtongue rolleyetongue winkraspberryblank stare
long faceohhgrrrgulpoh oh
downerred facesickshut eyehmmm
madangryzipperkissshock
cool smilecool smirkcool grincool hmmcool mad
cool cheesevampiresnakeexcaimquestion
* caractere rămase

Comentariile venite din partea voastra cu privire la evenimentele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam aceste mesaje/ comentarii/ opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori sau incurajeaza ura de rasa, religie si sex.