
Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Teleorman a dat un comunicat presei în care spune că în punctul de trecere a Dunării cu bacul Zimnicea se înregistrează valori crescute ale traficului. Creşterea este determinată de restricţionarea traficului prin punctul de trecere a frontierei Giurgiu pentru autovehiculele de mare tonaj. Pentru a evita aglomeratia, poliţiştii de frontieră recomandă şoferilor de autocamioane să folosească şi celelalte puncte de trecere de la frontiera cu Bulgaria: punctul de trecere a frontierei cu bacul Turnu Măgurele - Teleorman, Vama Veche şi Negru Vodă din judeţul Constanţa şi punctele de trecere a frontierei Calafat şi Bechet din Dolj.
După cum vedeţi, nici măcar acum Bacul Turnu-Măgurele nu îşi justifică funcţionarea, dar când se va termina şi construcţia podului de la Calafat? Bacul Turnu - Nikopole nu este pe niciun culoar de transport şi din această cauză nu o să fie rentabil în vecii vecilor. Ar mai fi fost o speranţă mică, dacă pe malul bulgăresc era un oraş mai măricel, cum este la Svistov, orasul de pe malul opus Zimnicei. Cum Nikopole a ajuns la nivelul unei comune, nici măcar un trafic local nu se poate face, din care să se scoată un ban care să acopere cheltuielile de funcţionare. Ceea ce contează cel mai mult pentru concurenţa dintre cele două bacuri sunt tarifele şi câte treceri se fac zilnic.
În timp ce la Zimnicea sunt treceri aproape continuu, la Turnu-Măgurele sunt două, una dimineaţa şi una seara, în rest, doar dacă ai noroc. Tarifele de la Zimnicea sunt în unele cazuri de trei ori mai mici decât la Turnu-Măgurele. Pentru a face o comparaţie între cele două bacuri, intraţi aici( Zimnicea) şi aici(Turnu-Măgurele). Nu mai e nimic de comentat.