"Mi-au stricat masina la service"

16 Decembrie 2009, 06:48 | 11246 vizualizări | 5 comentarii
Car Universal

Un bărbat îi acuză pe angajaţii unui service auto din Teleorman că i-au „fabricat” probleme la autoturismul care era în garanţie doar ca să obţină mai mulţi bani de la el. Pentru că maşina sa Ford Focus avea scurgeri de ulei, Bogdan Martinescu, din Alexandria, s-a decis să o ducă la Plus Auto Com, service autorizat al Ford România. De trei luni, bărbatul încearcă să-şi recupereze fără succes maşina, angajaţii service-ului descoperind probleme noi tot timpul. Oficialii service-ului neagă acuzaţiile şi spun că vina aparţine firmei care acordă garanţia, Romcar. Piese pierdute de curier

„În urmă cu trei luni, am predat maşina la service şi am aşteptat «diagnosticul». Mi s-a spus că trebuie etanşată o conductă de la intercooler şi trebuie înlocuite garniturile din jurul injectoarelor. Etanşarea conductei s-a făcut pe loc, dar pentru înlocuirea garniturilor mi s-a spus că trebuie să aştept o săptămână, pentru că nu au aceste produse pe stoc. Am fost asigurat că totul se va face în cel mult o săptămână, pe garanţia autovehiculului”, îşi aminteşte Bogdan Martinescu. După o săptămână de când maşina a fost lăsată în service, bărbatului i s-a spus că reparaţia a fost aprobată de către firma care oferă garanţia, Romcar, şi că piesele urmează să sosească în maximum două zile. Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, teleormăneanul a cerut angajaţilor service-ului detalii despre starea reparaţiei. Aşa a aflat că piesele au fost pierdute de firma de curierat. Maşina e reparată, dar motorul nu porneşte După alte câteva zile, bărbatul susţine că i s-a spus că au primit piesele necesare şi că reparaţia o fie finalizată în câteva ore, ceea ce nu s-a întâmplat. „Mi-au spus că nu au terminat reparaţia pentru că nu reuşesc să scoată injectoarele din motor pentru a înlocui garniturile şi va mai dura câteva zile. Am cerut să mi se comunice în scris acest lucru, dar am fost refuzat. După câteva zile, au scos injectoarele şi au înlocuit garniturile, dar m-au anunţat că au găsit încă o problemă - nu mai pornea motorul maşinii”, povesteşte Bogdan Martinescu. La scurt timp, a fost anunţat că au mai găsit un injector defect. „În momentul predării către SC Plus Auto Com SRL, maşina avea 83.000 km şi nu avusese probleme. Au refuzat să recunoască că au stricat ei injectorul, dar au promis că îl schimbă pe garanţie într-o săptămână”, adaugă el. Însă, problemele nu au luat sfârşit. După montarea injectorului, bărbatul a fost informat că maşina nu este gata pentru că şi celelalte trei injectoare sunt stricate.

„M-au şantajat să plătesc o parte din reparaţii”

„Mi s-a spus că este probabil ca această defecţiune să fie de la motorină şi că ei nu mai acceptă să schimbe toate piesele pe banii lor, însă, dacă eu plătesc două dintre ele, care costă în jur de 3.000 de lei, atunci schimbă şi ei unul, pe banii lor. M-au şantajat că, dacă refuz, ei vor trimite injectoarele la expertiză şi risc să achit eu 6.000 de lei”, susţine bărbatul. Când a mers să lămurească lucrurile, povestea s-a modificat. „Au susţinut că nu ei mă şantajează, ci Romcar, că ei au încercat să comande injectoarele noi pe garanţie, dar că Romcar a refuzat”, mai adaugă bărbatul. În plus , Bogdan Martinescu a primit o expertiză cerută de Romcar.„Din aceasta reiese că injectoarele sunt defecte din cauza carburantului şi că, prin urmare, nu se înlocuiesc pe garanţie”, mai spune nemulţumit bărbatul. Conform legii, orice reparaţie efectuată în cadrul perioadei de garanţie este gratuită, cu excepţia cazului în care vânzătorul dovedeşte că defecţiunea a apărut din vina consumatorului. „Consumatorul poate să facă o reclamaţie către comisariatul local pentru protecţia consumatorilor şi, cu ajutorul acestei instituţii, să solicite unui organism neutru efectuarea unei expertize tehnice. Însă expertiza va fi plătită de consumator”, adaugă Mihai Titichi, şef Serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor. Dacă expertiza arată că defecţiunea nu a apărut din vina consumatorului, acesta este îndreptatit să-şi recupereze costul expertizei de la vânzător, iar vânzătorul va trebui să efectueze reparaţia gratuit . O a doua variantă este acţionarea în instanţă.

REPLICA CELOR ACUZAŢI

„Maşina era lovită când a ajuns la noi” Şeful service-ului Ford Plus Auto Com spune că nici una dintre reclamaţiile aduse nu sunt corecte. „Cu ajutorul unui sistem am văzut că maşina era lovită când a fost adusă la noi şi reparată în altă parte. Am constatat că are pierderi de ulei şi injectoarele defecte. Problemele clientului nu sunt din cauza noastră. Nouă ne este indiferent dacă plătea el sau Romcar. Însă Romcar, firma care acordă garanţia, ne-a cerut să facem o expertiză la injectoare din care a reieşit că s-au stricat din cauza combustibilului. Sunt nevoit să joc după regulile firmei care acordă garanţia”, susţine Costel Căplescu, şeful service-ului. Reprezentanţii firmei Romcar spun că respingerea înlocuirii în regim de garanţie a injectoarelor s-a făcut în baza unei expertize realizate de un service specializat, la cererea reparatorului autorizat Ford Plus Auto Com Alexandria. „Această expertiză conchide că autoturismul în cauză nu prezintă un defect de fabricaţie care să atragă incidenţa garanţiei. Clientul a declarat că personalul reparatorului autorizat Ford Plus Auto Com ar fi înlocuit sau stricat injectoarele autoturismului. Romcar a solicitat probe concrete pe care se bazează afirmaţia clientului. Probele solicitate nu au fost furnizate către Romcar. În plus, Romcar a demarat o investigaţie internă, urmând ca, la finalizarea acesteia, concluziile să fie comunicate părţilor interesate”, ne-a declarat Dana Bărbulescu, specialist PR al companiei Romcar.

evz.ro

Citeşte şi
Comentarii (5) Adaugă comentariu
NINEL pe 11 Iulie 2016, 14:17
#5
SUNT CRIMINALI CEI DE LA REPREZENTANTELE FORD
Am cumparat un ford acum 4 ani de la reprezentanta ford din constanta(linga bila)cu garantie 2 ani fara limita de kilometri

.Troncanea,bocanea-mergeam la service saptaminal si-mi spuneau numai balarii,din nestiinta sau intentionat.Am schimbat toti rulmentii,disc*ri fata,tamburi spate,placute de frina



si tot bocanea.Imediat dupa ce au trecut cei doi ani,i-mi





spun ca arc*rile pe spate sunt rupte(2 rupturi la fiecare)ca

bucsa cetrala este terminata, ca aia si cealalta.Am sunat la fabrica la craiova sa le interzica sa mai fie reprezentanta,nu ai cu cine sa vorbesti,sunt mai hoti ca hotii nostri.traim in

romania si nu avem ce sa facem.Bafta si....virtute!
aaa pe 09 Septembrie 2011, 10:36
#4
sasasa
shut eye shut eye shut eye shut eye shut eye
Marian pe 15 Octombrie 2010, 16:12
#3
E DUREROS LUMEEEEEE !!!!!!
Acum ceva timp am trecut sa fac schimbul de Distributie si Consumabilele la reprezentanta Ford din Popesti;\\nTeroare c*rata !!!-masina am duso la 78000 km impecabila.dupa 5 minute ma cheama in servis si mi arata un joc la o roata de te durea Ochii >)),ma uit mai bine si zice mecanicul : E rulmentul Dom.>O.o!!!ma uit si eu si constat ca mi se slabise Piulita de la Planetara sa mi creeze acel Jok,il Pun s o Stranga si culmea era ca Nou Rulmentul >)) a incercato si el zic >?? dar totusi e reprezentanta .in plus Rola de la Consumabile nu mi a Schimbato si mai strigator la cer este ca mi s a Pus peste Maximul de ulei inca 500 poate chiar 600 gr.iar la antigel plus 3 -400 gr peste maxim >De ce ma intreb Oare !>>>? sa mi strice tot Motorul macar daca nu m a putut Fura sa mi Faca Paguba in timp !!!Recomand Sa se ia masuri Urgent asupra Servisului De Reprezentanta Popesti !!! am Martori si Factura !!!
c*riosu pe 01 Februarie 2010, 20:17
#2
bagatordesama
Alo, e cineva acolo?\nCe se mai aude de maşina cu pricina?
politica pe 20 Ianuarie 2010, 14:24
#1
manelist
Din păcate ducem mare lipsa de specialişti avem în schimb o grămada de politicieni şi manelişti (nu prea ştiu care e diferenţa intre ei)
Spune-ți părerea!

*:

*:

*:

grinLOLcheesesmilewink
smirkrolleyesconfusedsurprisedbig surprise
tongue laughtongue rolleyetongue winkraspberryblank stare
long faceohhgrrrgulpoh oh
downerred facesickshut eyehmmm
madangryzipperkissshock
cool smilecool smirkcool grincool hmmcool mad
cool cheesevampiresnakeexcaimquestion
* caractere rămase

Comentariile venite din partea voastra cu privire la evenimentele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam aceste mesaje/ comentarii/ opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori sau incurajeaza ura de rasa, religie si sex.