Apare un nou brand de legume româneşti în magazine. Sunt cultivate în solarii şi protejate cu ajutorul insectelor olandeze
Producătorii de legume din Izbiceni, unii dintre primii care au participat la programul Dor de Gust prin care fermierii livrează legume şi fructe lanţurilor de hipermarketuri vor să-şi creeze propriul brand cu care să intre în marile lanţuri de magazine. Au solarii pe 100 de hecatre şi folosesc prădători pentru a scăpa de dăunători.
Zece fermieri din zona Izbiceni, judeţul Olt, localitate cu tradiţie pentru legumicultura românească, au pus bazele unei cooperative şi lucrează la crearea unui brand de legume româneşti crescute fără îngrăşăminte. O parte dintre ei, alături de liderul lor Mihai Velica, s-au alăturat în 2014 platformei Dor de Gust prin care Asociaţia Cultivatorilor de Legume, Prodcom Legume-Fructe şi compania Agricover produc şi comercializează legume şi fructe către lanţurile de hipermarketuri. "De anul tercut nu am mai colaborat cu Agricover, pentru că încercăm un alt tip de proiect. Vrem să ne creăm propriul brand pentru a ne poziţia altfel. Producel legume fără reziduuri (de pesticide n.red) pentru că le cultivăm în solarii în care combatem prădătorii fără insecticide", a declarat pentru ECONOMICA.NET Mihai Velica, preşedintele Cooperativei Agricolă Horticola Izbiceni. Potrivit acestuia, fermierii din Cooperativă folosesc împotriva dăunătorilor prădători naturalii (insecte) aduşi din Olanda.
Legume fără trasabilitate
Cooperativa de la Izbiceni exploatează aproximativ 100 de hectare de solarii, faţă de aproximativ 20 de hectare în 2014 şi vrea să intre în marile magazine începând cu luna iulie, "când preţurile se stabilizează". În 2014 am livrat aproximativ 100 de tone de legume prin Dor de Gust", mai spune fermierul, care mizează pe faptul că românii vor să ştie care este trasabilitatrea produsului. "Acum toate legumele româneşti sunt la fel. Nu se asigură trasabilitatea produsului, astfel încât cumpărătorul să ştie de unde pleacă acest produs şi pe unde ajunge. Noi vrem să ne poziţionăm altfel şi în decursul a cinci ani să construim un brand de succes. La 1 iulie sper să existe acest brand", mai spune fermierul, care a comandat studii de piaţă pentru a vedea care este situaţia. "Vrem să ştim exact unde ne aflăm. Toate mărcile acestea gen "de-ale noastre", "de odinioara" etc. nu cred că au fost recepţionate aşa cum ar fi trebuit", crede legumicultorul de la Izbiceni.
Mai mult aici: economica.net