"Luptă" între Tr. Măgurele şi Călăraşi pentru podul peste Dunăre. Primarul Călărasiului aruncă mănuşa printr-o scrisoare deschisă adresată ministrului economiei. Aşteptăm răspunsul primarului D.Cuclea.

10 Septembrie 2014, 00:04 | 2898 vizualizări | 7 comentarii
Car Universal
Fluviul Dunarea in zona municipiului Calarasi.

A început de ceva timp o confruntare între oraşele Turnu-Măgurele şi Călăraşi. Ce le mână pe ele în lupta? Construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre este motiv de gâlceava între cele două oraşe riverane Dunării. Primul a început lupta primarul municipiului Călăraşi, care, într-o scrisoare deschisă adresată ministrului economiei, îşi prezintă argumentele pentru ca podul să fie construit între Călăraşi şi Silistra. Primarul calarasan pune în discuţie toate avantajele pe care le-ar avea părţile implicate dacă podul s-ar construi în zona Călăraşi. Deocamdată, primarul municipiului Turnu-Măgurele, Dănuţ Cuclea, nu a luat nicio poziţie, nici defensivă, nici ofensiva, fapt care ne cam pune pe gânduri. E nevoie ca cineva să prezinte avantajele construirii podului la Turnu-Măgurele, pentru că argumentele Calarasiului par imbatabile. Prezentăm mai jos câteva fragmente din scrisoarea primarului din Călăraşi:


"Domnule Ministru,in numele meu, al Primăriei municipiului Călăraşi, al Consiliului Local Călăraşi, cât şi în numele tuturor călărăşenilor, vă rog, în contextul analizei care se face la acest moment cu privire la stabilirea amplasamentului noului pod peste Fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, să întreprindeţi toate demersurile cu privire la excluderea oricăror argumente subiective în formularea alegerii privind locaţia celui de-al treilea pod între cele două ţări.
În ultima vreme au apărut informaţii conform cărora decizia ar înclina spre varianta Nicopole-Turnu-Măgurele, urmând ca, în acest mod să fie legate un oraş de 3.000 de locuitori (Nicopole) şi un altul de 25.000 de locuitori (Turnu-Măgurele), în detrimentul celor două comunităţi, Călăraşi şi Silistra, mult mai numeroase ca populaţie (65.000 de locuitori, respectiv 42.000 de locuitori). Mai mult decat atat, un eventual amplasament al podului între Nicopole şi Turnu-Măgurele ar favoriza doar partea bulgara, care, doreste dezvoltarea infrastructurii de transport care să lege capitala Bulgariei - orasul Sofia, de Occident şi nu de statele baltice, de a avea cât mai multe poduri peste Dunăre care să lege Bulgaria de Vestul Europei. Interesul nostru, al României, ar trebui să fie exprimat in sensul dezvoltării armonioase a infrastructurii de pe teritoriul ţării , plecând de la principiile de baza ale dezvoltarii regionale şi de la politica de coeziune a Uniunii Europene, al cărei membru este şi ţara noastră.
Conform analizelor noastre, pentru argumentarea necesităţii şi oportunităţii construiriii podului între Călăraşi şi Silistra stau şi alte elemente, pe lângă cele menţionate mai sus, şi anume:
-istoricul relaţiilor cu Municipalitatea Silistra în ceea ce priveşte construirea podului la Călăraşi-Silistra – din anul 2007;
-identificarea acestui amplasament în documente realizate la nivel internaţional – Strategia Dunării realizată şi publicată în anul 2010 de Comisia Europeană;
-caracteristici fizico-geografice, economice (operatori economici), poziţionarea cea mai favorabilă în reţeaua de transport rutier (una dintre puţinele localităţi din România amplasată pe două coridoare de transport european: VII şi IV, ar face parte din magistrala Istanbul-Şumen-Chişinău-Odesa-Kiev;
-aspect FINANCIAR – costuri mai mici de realizare a podului decât în alte locaţii propuse;
-facilitarea conectării municipiului Călăraşi cu Constanţa şi cu Silistra, existând astfel posibilitatea eliminării blocajelor din sezonul estival de pe Autostrada A2;
-existenţa unui studiu de fezabilitate pentru ocolirea municipiului Călăraşi prin intermediului unei Şosele moderne de centură care să facă legătura nemijlocită a podului cu Autostrada A2; acest drum este deosebit de important pentru Municipiul Călăraşi, deoarece face legătura între DN3 Călăraşi - Bucureşti, DN21 Călăraşi – Slobozia şi DN3B Călăraşi - Feteşti, şi face tranzitul între Bulgaria şi Moldova, Ucraina.
-necesitatea interconectării reţelelor de transport fluviale şi rutiere la Coridoarele Pan-europene de transport IV şi VII, reprezentate în judeţul Călăraşi de Autostrada A2 şi fluviul Dunărea;
-lungimea drumului parcurs în România de autovehiculele de transport mărfuri vest-europene care tranzitează ţara în drum spre Orient.
-conectarea părţii de vest a României cu sudul Uniunii Europene (Bulgaria, Grecia, Cipru) este asigurată prin podul de la Calafat, conectarea parţii centrale a României, şi în special a Municipiului Bucureşti, este asigurată prin podul Giurgiu - Ruse. Un pod la Turnu-Măgurele nu numai că nu va aduce niciun beneficiu suplimentar României, dar va obliga partea de est să folosească rute ocolitoare (cel mai probabil prin Giurgiu şi în niciun caz prin Turnu-Măgurele) pentru traversarea Dunării. Acest lucru va adăuga dificultăţi suplimentare în calea comerţului, în special dintre fostul spaţiu sovietic, actual candidat la integrare Europeană (Ucraina, Moldova ), şi Turcia, făcând ca România să piardă o altă oportunitate economică.
Faţă de cele prezentate mai sus vă rog să analizaţi situaţia reală existentă precum şi perspectiva deosebit de favorabilă a acestei decizii urmare căreia amplasamentul viitorului pod peste Fluviul Dunărea, între România şi Bulgaria, să fie în zona transfronalieră Călăraşi-Silistra."


Mănuşa a fost aruncată! Domnule Cuclea, e timpul să o ridicaţi. Aşteptăm răspunsul dumitale şi argumentele pentru construcţia podului la Turnu-Măgurele

 
Citeşte şi
Comentarii (7) Adaugă comentariu
Gheorghe Lita pe 05 Octombrie 2014, 21:00
#7
Apa Oprita din Lita
Pentru, domnul Primar din Turnu-Magurele si domnul Primar din comuna Lita.

domnilor Primarii, ce se intampla cu apa rece din comuna Lita. Cand avem nevoie de apa si mergem la robinete apa nu c*rge pe conducte, in special de vineri pana marti, am platit cativa banuti la bransare si acum drept rasplata nu stim cand avem apa rece la robinet. Se arunca problema de la Primarie Lita la Apa Serv Turnu-Magurele. Nimeni nu ne spune nimic cand se opreste cand se da. Ce trebuie sa facem? avem 3 luni de cand ne-am bransat la apa orasului??????????????????!!!!!!!!!!!! La cine ne adresam sa avem si noi apa continua??????????????DOMNILOR PRIMARI????????????????Asteptam un raspuns de la voi?!...... raspberry
Vamesul pe 28 Septembrie 2014, 00:07
#6
Nu mai apuca Dragnea sa semneze pt. pod
Si daca s-ar construi,ce nume va purta? Podul SARACIEI dintre Romania si Bulgaria? Si pe cine va pune sef,pe Eli Iagar?
ixulescu pe 10 Septembrie 2014, 21:58
#5
lupta pt Teleorman
Stimati conducatori ai mun Tr Magurele,ai Cons Jud Teleorman,dle vicepremier Dragnea!Judetul nostru din punct de vedere economic a ajuns pe una dintre ultimele 3-4 pozitii intre judetele tarii !In acest mandat al guvernarii este UNICA SANSA pe care o avem pentru a evolua cit de cit!Ne pleaca tinerii,orasele se depopuleaza datorita lipsei loc*rilor de munca!Unde vreti sa ajungem?Privesc lumea prin Turnu...Au ramas majoritate pensionari!Un pod,o hidrocentrala,ar insemna mii de loc*ri de munca!Fara aceste investitii se alege praful de Turnu si de Teleorman!Noi,turnenii ne punem o ultima speranta in voi,pt ca sunteti la putere!Daca nu acum,atunci CIND ?
Unu` care stie pe 10 Septembrie 2014, 20:43
#4
stati fara griji
Stati linistiti oameni buni, ca il avem pe nenea Liviu pus bine la parlament si nu aproba el sa fie construit podul la Calarasi. Primul avantaj pe care il avem aici este sa plece dansul in vacantele sale mai usor ( in Bulgaria ). Combinatul este pe locul 2 dar este un bun avantaj pentru construirea podului aici + fabricile exportatoare de cereale. Asa ca stati linistiti ca tot aici se va construi podul. Au revoir !
fane pe 10 Septembrie 2014, 19:37
#3
Cucea doua clase
Culcea Danut este atat de prost incat nu este in stare sa scrie doua cuvinte dar sa justifice constructia podului la Turnu Magurele.
Sorin pe 10 Septembrie 2014, 10:37
#2
,,Primarul Cuclea trebuie sa ia o decizie...,,
Ba,voi ati inebunit?De cand ia Cuclea decizii?Sau mai bine spus,astfel de decizii?Deciziile se iau la Buc*resti si sunt transmise prin telefon "Primarului Cuclea".Singura lui decizie este in privinta Ionelei.Si nici aia intotdeauna sigura.
dfg pe 10 Septembrie 2014, 09:24
#1
hmmm
ce ne trebuie noua pod peste dunare? ce ne trebuie noua autostrada buc*resti-alexandria-craiova? NU NE TREBUIE MAI FRATILOR PENTRU CA NU SUNT CONSTRUITE CU PDL LA PUTERE.
Spune-ți părerea!

*:

*:

*:

grinLOLcheesesmilewink
smirkrolleyesconfusedsurprisedbig surprise
tongue laughtongue rolleyetongue winkraspberryblank stare
long faceohhgrrrgulpoh oh
downerred facesickshut eyehmmm
madangryzipperkissshock
cool smilecool smirkcool grincool hmmcool mad
cool cheesevampiresnakeexcaimquestion
* caractere rămase

Comentariile venite din partea voastra cu privire la evenimentele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam aceste mesaje/ comentarii/ opinii care aduc injurii celorlalti vizitatori sau incurajeaza ura de rasa, religie si sex.