A devenit o modă printre profesori, atât printre cei buni cu renume cât și printre cei slabi (proști) să condiționeze notele elevilor după cât cotizează fiecare la orele suplimentare (meditații).
Pe vremuri orele suplimentare se faceau în școală, acum dacă vrei note mari trebuie să vizitezi profesorul la domiciliu. Neapărat trebuie să știi unde are acesta adresa. Dacă un elev învață bine și nu are nevoie de meditație, acesta va fi defavorizat la note față de ceilalți elevi, la fel se înțâmplă și dacă părinții elevului aleg un alt profesor care să-l mediteze - altul decât cel care predă la clasă. Se știe că notele mari influențează într-un procent media de admitere la liceu sau la facultate.
Așa că să nu ne mai mire de ce cei care termină astăzi liceul cu 10 sunt mai slabi decãt cei ce luau un 8 la treapta a doua sau picau cu 7 la. medicină. Gândiți-vă că la Colegiul Unirea la admitere în 2015 la profilul matematică-informatică, au intrat și cu media 5,50 iar notata la matematica a fost chiar sub 5.
Zicem că copiii la Unirea sunt buni, poate că 1-2 sunt elite, care învață și singuri neavând nevoie prea mare de profesori, un procent foarte mare sunt copii piloși și care cumpără notele și-și aranjează examenele și un procent foarte mic de copii silitori, dotați, muncitori, care nu au bani de la părinți și care totdeauna sunt defavorizați de catre profesori în detrimentul celor piloși.
ca daca nu-i da bani gaseseste alt prost